A digitális munkarend nem azonos a távoktatással! Inkább beszélhetünk távtanításról, melyben a pedagógus és a diák napi szinten, heti rendszerességgel kapcsolatot tart az online térben.
„A tanévből hátralévő időszakban nem pedagógiai reformot kell végrehajtani, hanem biztosítani kell az oktatási feladatok legalább alapszinten való ellátását és a tanév lezárásának, valamint különösen az érettségire való felkészülésnek a lehetőségét!”
Az ilyen pedagógiai munka folyamatait és azok lépései:
- kapcsolattartás, kommunikáció,
- tervezés, felkészülés a távtanítás,
- ismeretátadás,
- gyakorlás elmélyítés,
- mérés, visszacsatolás értékelés.
Milyen egy virtuális iskola és osztály? Fontos az egységes kommunikációs csatorna, egységes tanulási platform, fix idősávok. A célhoz rendeljük az eszközt! Hogyan zajlik a feladatok kiosztása, a közös tanulás és az értékelés? Mindezekre gyakorlati válaszokat kaphatunk a Digitális Pedagógiai Módszertani Központ cikkében.