Talán nem túlzás kijelenteni: bármilyen konstrukcióban is jutnának kormányzati pozícióba az ellenzéki pártok – tervezett azonnali beavatkozásaik, a tartalmi szabályozásra, az iskolafenntartásra, az autonómiára vonatkozó elképzeléseik nagy része közös nevezőt jelenthetne számukra a kormányzáshoz. Ez a jelenlévő 10 ellenzéki pártoktatáspolitikai ajánlatainak pozitív mérlege…
Milyen finanszírozáspolitikai és felsőoktatáspolitikai alternatívákat tudnak felmutatni a választásokra készülő pártok a köz- és felsőoktatás szereplői, illetve a társadalom számára? Négy alkalomból álló rendezvénysorozatunk 2. fordulóján ezt a két kérdéskört vázolják fel a pártok képviselői. A részvétel díjmentes, de a helyszín optimális elrendezése miatt előzetes regisztrációhoz kötött.
A fenti esemény időpontja: 2017. december 16. (szombat) 10.00-14.00 Az esemény helyszíne: Budapest, MÚOSZ Székház,Vörösmarty utca 47/A.
2017. november 23-án 17 tagszervezet részvételével került sor a CKP legutóbbi Plenáris ülésére. Először is meghallgattuk a CKP Ügyvivő Testület, majd a Tanítanék Mozgalom, a Független Diákparlament, a Szülői Hang és a Szülői Összefogás képviselőjét, elfogadtuk a CKP pénzügyi beszámolóját és következő félévi stratégiáját. Eleven diskurzus alakult ki a tervezett konkrét eseményekről…
Csákó Mihály a CKP 2017 november 26-i Plenáris ülése előtt bemutatta az Iskola és társadalom 2017 kutatást. A téma a középiskolás fiatalok politikai szocializációjának állapota volt. Habár a kutatási adatok feldolgozása még folyamatban van, máris izgalmas és elgondolkodtató kép rajzolódik ki a mai fiatalok politikával kapcsolatos ismereteiről, nézeteiről…
Megállapodást kötöttünk a Közép- és Kelet-európai Online Könyvtárral (CEEOL) a CKP honlapján megjelenő elektronikus tartalom megjelenítésére. A publikálást – egy erre vállalkozó önkéntes segítségével – már meg is kezdtük a www.ceeol.com oldalon. A CEEOL felhatalmazása alapján tagszervezeteink elektronikus anyagait is feltölthetjük…
A Független Diákparlament képviselőtestülete még a tavalyi év során elfogadott egy projektet, amely ezidáig, sajnálatos módon nem valósult meg: ugyanis mind a tartalom, mind a megvalósítás terén segítségre van szükségük. A Demokratikus Oktatásért Bizottság (DOB) középiskolásoknak szóló programja 4 alkalomból áll, és rendhagyó osztályfőnöki órákon lehet megvalósítani…
A Szülői Hang Közösség – a honlapján elérhető – kérdőív alapján szeretné megismerni a szülők véleményét az oktatás jelenlegi helyzetről és a változtatási igényekről. A szervezők remélik, hogy sokan kitöltik ezt a rövid kérdőívet: a válaszadás anonim, és az sem baj, ha nem sikerül minden kérdésre válaszolni. A véleménykutatás eredményéről természetesen ezen a felületen is beszámolunk…
Az EMMI társadalmi egyeztetésre bocsátott jogszabálytervezete több oktatási tárgyú rendelelet módosítását tartalmazza. A jogszabály várhatóan hátrányosan érinti – azaz még tovább szűkíti – az egyeztetésbe bevont szakmai civil szervezetek körét. A tervezettel kapcsolatos aggályainkat eljuttattuk a minisztériumba…
December 7-én tartották az Oktatási és Képzési Figyelő 2017 hazai bemutatóját. (Maga az országjelentés már korábban nyilvánosságra került.) Habár a kormányzati propaganda csak a pozitívnak minősített intézkedéseket emelte ki a dokumentumból, a benne foglalt adatok tragikus képet mutatnak a magyar oktatásügyről…
A 2016-os PIRLS szövegértés mérésen a hazai 4.osztályos tanulók jó eredményt értek el. Bár a korábbiakhoz képest alig van változás, Palkovics László ezt az eredményt (is) a jelenlegi oktatáspolitikának tulajdonítja. A PISA mérés folyamatosan romló eredményeit bezzeg nem ezzel a logikával interpretálta…
A kormányt és az oktatásirányítást terheli a felelősség azért, hogy ma az egyházi iskolák jó része nem a befogadás, hanem a spontán kirekesztés terepévé válik. Gyarmathy Éva a TÁRKI (2016) kutatásai alapján statisztikai adatokkal igazolja, hogy azokban az állami iskolákban, ahol magas a roma származású diákok száma, ott aránytalanul magas az SNI-BTMN diagnózissal terheltek száma is…
A hazai sajtó oktatásügyet érintő cikkeiből készít rendszeres válogatást a CKP olvasóközönsége számára Szekszárdi Júlia.Az októberi szám felvezetéseként egy Eduline-on megjelent cikket idéz: "Nem értem, hogy az olyan pedagógusok, akik sok mindent letettek az asztalra, miért nem léphetnek automatikusan legalább a Pedagógus II. fokozatba" – mondja egy tankönyvszerző pedagógus jogos felháborodással…
Néhány friss cím és téma a honlapunkon megjelent novemberi Sajtófigyelőből: Az elmúlt 8 év a közoktatásban – Tanárhiány: a fele se tréfa – A kutyát sem érdekli a tanterv! – Elmúlt a felhajtás a Köznevelési Kerekasztal körül – Kedves szülők, tanárok, felelős felnőttek, térjetek észre! – A magyar közoktatás öt legnagyobb anomáliája – L. Ritók Nóra A láthatatlan Magyarország című könyve...