Home HírekHírek Száz pontban a közoktatás megújításáért – tézisek egy új oktatási törvényhez

Száz pontban a közoktatás megújításáért – tézisek egy új oktatási törvényhez

2017-05-26

A CKP-tag Eötvös József Szabadelvű Pedagógiai Társaság munkacsoportja 100 pontban foglalta össze azokat a téziseket, amelyek egy kormányváltás esetén a haladéktalanul meghozandó közoktatási törvény alapjául szolgálhatnak.

A tézisek itt olvashatók.

A  Társaság Civil közoktatási műhelyében 2013-ban sokak bevonásával létrejött egy alternatív közoktatási törvénytervezet. Ebből kiindulva alkotta meg most a Szüdi János vezetésével Magyar Bálint, Pertl Gábor, Polinszky Márta részvételével létrejött munkacsoport a téziseket, amelyet megfontolásra és vitára küldtek a demokratikus ellenzék, a szakma és a sajtó képviselőinek.

A CKP alakulásakor kimondta, hogy elengedhetetlen egy új közoktatási törvény elfogadása. Később úgy döntöttünk, hogy magát a törvényt nem akarjuk – nem tudjuk -, megalkotni, elkészítettük azonban a magyar közoktatás alapvető, jelentős beavatkozást igénylő problémáinak, és azok lehetséges megoldásának elemzését, a Kockás könyvet, hogy rendszerszintű iránymutatásaival segítsünk a lényegi változások előkészítésében.

Ennek megfelelően üdvözöljük a tézisek létrejöttét. Fontos feladatunknak tartjuk azok öszevetését a Kockás könyvvel, és az elemzés után vita szervezését a tézisek létrehozóival. 

A vitát június 16-án tervezzük megtartani a CKP Klub keretében.

A CKP rendszerszintű munkacsoportja a vita megalapozásához elvégzi és a CKP szervezetei számára eljuttatja a Kockás könyv és a tézisek összevetését.