Akár pedagógusok vagytok, akár szülők, feladatotok a fenntarthatóságra nevelés, vagyis annak tanulása, hogy miként kellene úgy élnünk, hogy az utánunk következő nemzedékeknek ne nehezítsük a dolgát.
Az iskolák szemléleti megújításának egyik sarokpontja lehet a Föld-védő életmódra nevelés erősítése. A műhelyfoglalkozás bemutatja ennek a fenntarthatóságra nevelésnek a szükségességét, iskolai nehézségeit és lehetőségeit; és felkészít néhány hatékony fenntarthatósági tanítási-tanulási „módszer”, tevékenységforma megvalósítására.
Mely minőségének alapja az oktatási rendszer, a nevelési szemléletek milyensége.
Pedagógusok, szülők, diákok közös csoportjainak.
Természettudományos szakos pedagógusoknak és más szakos pedagógusoknak egyaránt.
Családnak, nagyszülőknek
Vegyes csoportok, melyekben többféle szakma/érdekelt fél van jelen.
Gyűjtsük össze a fenntarthatósággal kapcsolatos problémákat! Mi mihez kapcsolódik?
Az összegyűjtött problémákat csoportosítsuk aszerint, kinek a dolga, kinek a felelőssége? Az egyéné, az intézményé, a rendszeré, országos szintű, helyi szintű?
Előzetesen kérdezzük meg a helyi érdekelteket! A válaszokat beszéljük meg együtt!
Pl.: akciópedagógia, közösségi kutatás, öröm-bánat térkép, Komplex, nem-tantárgyi tanulás
Képzeljünk el egy fenntarthatóságra hatékonyan nevelő óvodát vagy iskolát!
az #újpedagógia alapítója és trénere
a Magyar Környezeti Nevelési Egyesület elnöke
az ELTE PPK Ember-Környezet Tranzakció Intézet habilitált docense.
természettudós, az ELTE tanára, a Magyar Környezeti Nevelési Egyesület korábbi elnöke