Home HírekHírek Kezdeményezések a Köznevelési Kerekasztal átalakításával kapcsolatban

Kezdeményezések a Köznevelési Kerekasztal átalakításával kapcsolatban

2017-01-13

Mint arról korábban hírt adtunk, napirenden van a Köznevelési kerekasztal átalakítása. Az új szervezet elvileg alkalmas lenne a megszüntetett Közoktatás-politikai Tanács helyettesítésére, amelynek visszaállítása szerepelt a CKP 12 pontjának követelései között.

Az átalakításról és a jogi legitimálásról a Kerekasztal szeptemberi ülésén született döntés. Ennek ismeretében novemberben levélben fordultunk Palkovics Lászlóhoz az új szervezet működésének szabályozása ügyében. A levélben jeleztük, hogy egyetértünk egy ilyen feladatkörű testület létrehozásával, azonban a létrehozandó új testületnek meg kell felelnie bizonyos feltételeknek ahhoz, hogy az legitim, az ott folyó munka értelmes legyen. Levelünkben részletesen kifejtettük, indokoltuk ezeket a feltételeket.

Levelünkre sajnos eddig nem érkezett válasz. Ezért elhatároztuk, hogy megkeressük a leendő szervezet különféle – szakszervezeti, szülői, diák, fenntartói, szakmai – oldalainak potenciális résztvevőit, hogy jelezzék a minisztériumnak, mit várnak az új szervezettől, milyen feltételekkel tudnak részt venni a szervezet munkájában. Ehhez alapul megírtuk a CKP feltételeit.

A megkereséseket a civilek elleni támadás hatására  leállítottuk addig, míg egyértelművé nem válik az oktatási kormányzat álláspontja a kritikus civil szervezetekkel kapcsolatban.

Időközben megismertük az államtitkárság jelenlegi elképzelését az új szervezetről.

Ez három ponton megfogadja javaslatainkat:

  • Az új szervezet tervezett neve nem kerekasztal, hanem Köznevelés-politikai Érdekegyeztető Tanács.
  • A szakképzés érdekegyeztetése érdekében a fenntartók között jelen lesznek a Szakképzési Centrumok képviselői és a kormányzati oldalon a szakképzésben érintet minisztériumok képviselői.
  • A szakmai oldalon jelen lesz a civil szakmai szervezetek 1 képviselője (bár kisebbségben lesz az NPK 3, az OKNT 1, és a tudomány és a pedagógusképzés 1-1 képviselője mellett)

Nincs információnk arról, milyen elképzelés van a szervezet működési szabályairól, az oldalak képviselőinek meghatározásáról és a szervezet jogköréről.