CKP
  • Hírek
    • Mind Hírlevelek Hírek Sajtófigyelő
      Hírek

      A PSZ felmérése a pedagógusok munkaterheléséről

      2019-12-05

      Hírek

      Mégiscsak lesz “önkéntes” 0. évfolyam

      2019-11-13

      Hírek

      Továbbtanulás: Információhiány és nemhivatalos segítség

      2019-09-28

      Hírek

      Megjelent az EU 2019-es Oktatási és Képzési Figyelője

      2019-09-28

      Hírlevelek

      CKP HÍRLEVÉL

      2018-01-28

      Hírlevelek

      CKP HÍRLEVÉL

      2017-12-13

      Hírlevelek

      CKP HÍRLEVÉL

      2017-11-08

      Hírlevelek

      CKP HÍRLEVÉL

      2017-09-29

      Hírek

      A PSZ felmérése a pedagógusok munkaterheléséről

      2019-12-05

      Hírek

      Továbbtanulás: Információhiány és nemhivatalos segítség

      2019-09-28

      Hírek

      Megjelent az EU 2019-es Oktatási és Képzési Figyelője

      2019-09-28

      Hírek

      Túlterheltség, nyelvoktatás, tanárhiány – szülői felmérés 2019

      2019-09-12

      Sajtófigyelő

      SAJTÓFIGYELŐ – 2018.01.28.

      2018-01-28

      Sajtófigyelő

      SAJTÓFIGYELŐ – 2018.01.02.

      2018-01-03

      Sajtófigyelő

      SAJTÓFIGYELŐ – 2017.12.03.

      2017-12-05

      Sajtófigyelő

      SAJTÓFIGYELŐ – 2017.11.11.

      2017-11-11

  • Dokumentumok
    • Kockás könyv
    • Szakmai anyagok
    • Egyéb dokumentumok
  • Magunkról
    • Alapdokumentumok
    • Munkacsoportok
    • Tagszervezetek
    • Tanítanék
    • Who are we?
  • Vélemény
  • Kapcsolat

CKP

  • Hírek
    • Mind Hírlevelek Hírek Sajtófigyelő
      Hírek

      A PSZ felmérése a pedagógusok munkaterheléséről

      2019-12-05

      Hírek

      Mégiscsak lesz “önkéntes” 0. évfolyam

      2019-11-13

      Hírek

      Továbbtanulás: Információhiány és nemhivatalos segítség

      2019-09-28

      Hírek

      Megjelent az EU 2019-es Oktatási és Képzési Figyelője

      2019-09-28

      Hírlevelek

      CKP HÍRLEVÉL

      2018-01-28

      Hírlevelek

      CKP HÍRLEVÉL

      2017-12-13

      Hírlevelek

      CKP HÍRLEVÉL

      2017-11-08

      Hírlevelek

      CKP HÍRLEVÉL

      2017-09-29

      Hírek

      A PSZ felmérése a pedagógusok munkaterheléséről

      2019-12-05

      Hírek

      Továbbtanulás: Információhiány és nemhivatalos segítség

      2019-09-28

      Hírek

      Megjelent az EU 2019-es Oktatási és Képzési Figyelője

      2019-09-28

      Hírek

      Túlterheltség, nyelvoktatás, tanárhiány – szülői felmérés 2019

      2019-09-12

      Sajtófigyelő

      SAJTÓFIGYELŐ – 2018.01.28.

      2018-01-28

      Sajtófigyelő

      SAJTÓFIGYELŐ – 2018.01.02.

      2018-01-03

      Sajtófigyelő

      SAJTÓFIGYELŐ – 2017.12.03.

      2017-12-05

      Sajtófigyelő

      SAJTÓFIGYELŐ – 2017.11.11.

      2017-11-11

  • Dokumentumok
    • Kockás könyv
    • Szakmai anyagok
    • Egyéb dokumentumok
  • Magunkról
    • Alapdokumentumok
    • Munkacsoportok
    • Tagszervezetek
    • Tanítanék
    • Who are we?
  • Vélemény

Kockás könyv

Elkészült a Kockás könyv, a Civil Közoktatási Platform elemzése a magyar közoktatás alapvető, jelentős beavatkozást igénylő problémáiról és azok lehetséges megoldásáról.

A Kiút az oktatási katasztrófából alcímű szakmai anyag három változatban érhető el. A részletes elemzést tartalmazó Kockás könyv mellett az anyag lényegét összefoglaló Kockás füzet, és a hagyományos és az általunk jónak tartott szemléletet összefoglaló Kockás táblázat is elolvasható és letölthető a ckpinfo.hu/kockaskonyv címről.

A Kockás könyvet a Civil Közoktatási Platform stratégia munkacsoportja dolgozta ki Nahalka István vezetésével, és a CKP december 2-i plenáris gyűlése egyhangú szavazással elfogadta.

A könyvben összefoglaljuk, hogy melyek az alapvető, jelentős változtatásokat igénylő problémák, amelyek megoldása a magyar oktatáspolitika hosszú távú programja kell legyen. E mély, sokszor rendszerszintűnek is nevezett problémák fokozatos, de következetes megoldása a hazai közoktatási rendszer átfogó reformját jelentené.

A Kockás “család” vitaanyagnak készült. Nem törekedtünk arra, hogy szintetizáljuk a legkülönfélébb pedagóguscsoportok véleményét, egyes pontoknál a CKP-n belül is lehetnek eltérő álláspontok.  A korszerű, a CKP értékeinek megfelelő pedagógiai megközelítések megjelenítésével  javaslatokat kívántunk megfogalmazni az  iskolahasználók számára.

Szeretnénk elérni, hogy a dokumentum

  • kerüljön a politikai szereplők keze ügyébe, indítson vitákat, adott diskurzusokhoz szolgáltasson kiindulópontokat;
  • állítsa előtérbe a politika színterének egyik legelhanyagoltabb kérdését, a „társadalmi egyeztetés” ügyét.

A Kockás könyvnek rendszerszintű iránymutatásaival szerepe lehet a lényegi változások előkészítésében.

 

Ismertetők:


KOCKÁS KÖNYV – VAN KIÚT!

A Kockás könyv hét fontos oktatáspolitikai témával foglalkozik:

  1. oktatási ügyek társadalmi egyeztetése,
  2. intézményi és pedagógusi autonómia,
  3. oktatási ráfordítások,
  4. esélyegyenlőség, szelekció, szegregáció,
  5. iskolaszerkezet,
  6. szakképzés,
  7. intézmények és pedagógusok értékelése.

Minden témánál kitér a gyakorlatban közvetlenül érzékelhető problémákra, ezek okaira, a megoldás alapelveire és koncepciójára.

Előszavában összefoglalja a CKP alapértékeit és alapelveit, majd az alapvetésben kifejti, miért van szükség a változtatásokra.

A könyv végén a Van kiút! című táblázat foglalja össze, hogy mi a lényege annak az alapvető szemléletváltásnak és gyakorlati átalakulásnak,
amelynek a Civil Közoktatási Platform szerint az oktatáspolitikában be kellene következnie.

A könyvet a könyvben használt, kevésbé ismert fogalmak magyarázata zárja.


Kockás füzet

2016-ra a magyar közoktatásban számos súlyos probléma halmozódott fel. A Civil Közoktatási Platform (CKP) arra törekszik, hogy kritikusan feltárja e helyzet okait, és javaslatokat fogalmazzon meg a magyar oktatás megújításának stratégiájára.
Készült egy részletes, a problémákat taglaló, az okokat megvilágító, a kilábalás alapelveit, valamint a követhető stratégia elemeit tartalmazó hosszabb elemzés. A jelen dokumentum ennek a leírásnak a rövidített változata.
A részletes elemzés, és ez a rövidebb változat is hét átfogó területen igyekszik megragadni az alapvető problémákat: (1) társadalmi egyeztetés, (2) autonómia, (3) finanszírozás, (4) esélyegyenlőtlenség, (5) iskolaszerkezet, (6) szakképzés, (7) intézmény- és pedagógus-értékelés.


Kockás táblázat

A Van kiút! alcímű táblázatban összefoglaljuk, mi a lényege annak az alapvető szemléletváltásnak és gyakorlati átalakulásnak, amelynek a Civil Közoktatási Platform szerint az oktatáspolitikában be kellene következnie.

A táblázat sorai megfelelnek a Kockás könyv fejezeteinek. A táblázat bal oldali oszlopában a hagyományos gondolkodásmód és gyakorlat valamint anank kritkája, míg a jobb oldaliban az általunk preferált új szemlélet és gyakorlat szerepel.

Megosztás
Facebook Twitter Google + Pinterest

Kockás könyv

Kockás könyv

Kockás füzet

Kockás füzet

Kockás táblázat

Kockás táblázat
  • Kapcsolat

© 2018 - Civil Közoktatási Platform