A 2019. évi Oktatási és Képzési Figyelő 2. kötete a legfrissebb mennyiségi és minőségi adatokra építve mutatja be és értékeli az egyes uniós tagállamok legutóbbi és aktuális főbb szakpolitikai intézkedéseit. A fő oktatási és képzési mutatók után röviden ismerteti az ország oktatási és képzési rendszerének főbb erősségeit és a legfontosabb kihívásokat. A további fejezetek a pedagógusokkal és a tanári hivatás kihívásaival, az oktatásba és képzésbe történő beruházásokkal, a koragyermekkori neveléssel, az iskolai oktatás modernizációját célzó szakpolitikákkal, a felsőoktatás korszerűsítésére irányuló intézkedésekkel, a szakképzéssel és a felnőttképzéssel foglalkoznak.
A magyar kötet itt olvasható.
Az összefoglaló általában nem tartalmaz értékelést, ugyanakkor néhány intézkedést pozitívan, másokat negatívan értékel. Az azonban világosan látszik, hogy a fő mutatók a frissen végzettek foglalkoztatási rátáját, az óvodáztatást és a felsőoktatási finanszírozás GDP-arányát kivéve mindenütt lényegesen az EU átlag alatt vannak, és az eltérés általában nőtt 2009-hez viszonyítva.