Home Sajtófigyelő Heti sajtófigyelő – 2017.01.09.

Heti sajtófigyelő – 2017.01.09.

2017-01-09

TARTALOM

  1. Tanítanék mozgalom – CKP

  2. Oktatáspolitika

  3. Oktatás finanszírozása

  4. KLIK – Szabályozás

  5. KLIK – Személyi változások

  6. Szakképzés – felnőttképzés

  7. Felsőoktatás

  8. Pedagógia

  9. Tankönyvek

  10. Digitális pedagógia

  11. Diákok

  12. Gyermek- és ifjúságvédelem

  13. Világ

 

 

1. Tanítanék mozgalom – CKP

Beindulnak a tanárok: már februárban tüntetnek (01.02.)

Még a télen újabb demonstrációkra készül a Tanítanék Mozgalom, az első február elsején lesz. Azt szeretnék elérni, hogy Balog Zoltán humánminiszter távozzon posztjáról, hozzanak létre önálló oktatási minisztériumot a kormányon belül, és „dolgozzák újra a köznevelési törvényt az 50 szervezetet tömörítő Civil Közoktatási Platform Kockás könyvének szellemében".
(Forrás: 168 óra)

2017 valóban a lázadás éve lehet (01.03.)

Márpedig ilyen ügyek vannak. A korrupció, az egészségügy helyzete, a médiaszabadság ügye, vagy az oktatás állapota, és a kormány hozzáállása még mindig bicskanyitogató! És azt is láthattuk tavaly, hogy a gyakori megmondással szemben van igény az utcai jelenlétre. Erre bizonyíték az 5 óra alatt megszervezett több ezres tüntetés a Népszabadságért, és azt is látjuk, hogy egy tüntetésnek, vagy tüntetéssorozatnak lehet hatása (Tanítanék mozgalom).
(Forrás: Kettős Mérce)

Tízosztályos iskola, új szakképzés – mi is van a Kockás könyvben? (01.05.)

Az rögtön feltűnik, végig hangsúlyozza a CKP, hogy a kötetben leírtak vitaanyagnak tekintendők, és csak abban az esetben működnének hatékonyan a javasolt változtatások, ha azokat alapos szakmai diskurzus előzi meg. Ez már csak azért is elengedhetetlen (lenne), mert a felvetett problémák és az azokra javasolt megoldások egy teljesen megújított oktatáspolitikát irányoznak elő.
(Forrás: hvg.hu)

A Tanítanék mozgalom 2017-ben (01.05.)

A tél végi, tavasz eleji kampány szempontjából az is döntő hatású lehet, hogyan alakul az ellenzéki együttműködés. Jelenleg azonban bizonytalan még, hogy mi lesz az ellenzéki együttműködés végső formája és menetrendje. A sokáig tartó bizonytalanságban így még fel is értékelődhetnek a Tanítanék által szervezett rendezvények az ellenzéki szavazók számára. Az ellenzéki nyilatkozatokban ugyanakkor rendre felmerül, hogy helyet biztosítsanak a civil kezdeményezéseknek akár az előválasztás formájában.
(Forrás: Magyar Narancs)

Visszavághat a magára hagyott generáció – feltámadhat a közoktatás (01.05.)

A Civil Közoktatási Platform által kidolgozott Kockás könyv lesz a tárgyalási alap az idei évtől a Tanítanék mozgalom számára a kormánnyal folyó egyeztetések során. A részletes cselekvési terv kész helyzet elé állítja a döntéshozókat – a tanárok és a diákok nem hőbörögnek, hanem javaslatot nyújtanak be arról, hogy milyen lehet az az oktatási rendszer, ami igazságosabb az összes szereplővel, haladó, és fenntartható.
(Forrás: Pesti Bulvár)

 

 

2. Oktatáspolitika

13 millióért foglalkoztak pszichológusok az Emmi dolgozóival 01.03.)

18 millió forintért foglalkoztak pszichológusok az Emberi Erőforrások Minisztériumának dolgozóival- ez a kormány.hu-ra feltöltött szerződésekből derült ki. A tárca két megállapodást kötött összesen négy hónapra egy Kft-vel, hogy közreműködjenek személyi fejlesztési célok meghatározásában. A tárca szerint azért kellettek a pszichológusok, hogy megtalálják a minisztériumi dolgozók számára a legmegfelelőbb munkaköröket. Azt írták, végül 13 milliót költöttek erre.
(Forrás: rtl.hu)

Palkovics László: jó tanár nélkül nincs jó oktatás (01.04.)

Az államtitkár az otthonban élő nyugdíjas pedagógusok újévi köszöntésén felidézte, hogy tavaly tavasszal kezdődött a közoktatás átalakítása, ekkor döntöttek egyebek mellett arról, hogy az általános iskolát és a gimnáziumot közelebb hozni a felsőoktatáshoz, mivel azt látják, hogy a diákok nem kielégítő tudással érkeznek az egyetemekre és főiskolákra. Szólt arról is, hogy a méltányos oktatást szeretnék megvalósítani, vagyis, hogy minden gyermek a képességeinek megfelelő oktatást kapjon.
(Forrás: Magyar Idők)

Pók Katalin: Klasszikus műveltség és PISA (01.05.)

A mai jobbító szándékot – például a korábbi kis létszámú felzárkóztató osztályokat, vagy a nyíregyházi görög katolikus kezdeményezést a roma gyerekek felzárkóztatására – azonban gátolja a liberális szegregációhisztéria. A lemaradás már az óvodában megkezdődik, a liberalizált óvodakezdés azonban itt is gátló tényezőként lépett fel a korábbi években. Konklúzióm, hogy a kulturális tőke meglétét vagy hiányát sohasem lehet maradéktalanul kiegyenlíteni.
(Forrás: Magyar Idők)

 

 

3. Az oktatás finanszírozása

Siralmas adatok: kiderült mennyi pénz megy a magyar oktatásra (01.05.)

A kormány és a KSH évek óta nem adott ki pontos adatokat arról, mennyi pénzt fordít a magyar állam az iskolákra, óvodákra. Szerdán megtört a jég: a kormány hivatalos oldalán jelent meg egy rövid tanulmány (Oktatási pénzügyi adatok – Az állami és önkormányzati intézményekre vonatkozó költségvetési beszámolókból származó pénzügyi adatok címmel) erről.
(Forrás: hvg.hu)

Horn Gyula óta nem nőtt az oktatásra költött pénz (01.05)

A kormány is elismerte, hogy sosem költött annyit oktatásra GDP-arányosan, mint a szocialisták 1995-ben. Akkor a GDP 5,3 százalékát szánták erre a területre, míg 2013-ban 3,9-et. Az elmúlt 21 évben csak 2002-ben és 2003-ban költött GDP-arányosan többet a kormány az oktatásra az 1995-ös 5,3 százaléknál. Ez a kormány által decemberben publikált összefoglaló grafikonokból is kiderült, amit a 444.hu vett észre. 2010 óta sosem költöttek többet a GDP 4,4 százalékánál oktatásra, sőt, 2013-ban csak 3,9 százalékot. 
(Forrás: abcug.hu)

Heti Rétvári: Csakazértsem volt forráskivonás az oktatásban (01.05.)

Az államtitkár olyan finanszírozási adatokat vesz alapul, melyhez az EU is hozzájárult támogatásokkal, vagyis nem önerőből teljesítette a jobb számokat az ország. Hozzátennénk, hogy a mindenki által mérvadónak tekintett OECD-felmérés pont ezért csak a saját forrásokat számítja, amit egy ország az oktatására áldoz.
(Forrás: Eduline)

 

 

4. KLIK – Szabályzat

Szabályzat nélkül működnek az új tankerületi központok (01.04.)

Bár az új évtől már a Klebelsberg Központtá (KK) alakult állami fenntartó felel az iskolák fenntartásáért és működtetéséért, az egyes tankerületi központok működésének részleteit rögzítő szervezeti és működési szabályzatok (szmsz) egyelőre nem ismeretesek – legalábbis ezt erősítette meg a lapunk által megkérdezett több iskolaigazgató is.
(Forrás: Magyar Nemzet)

Az új Klik ígéri: pótolják a hiányosságot (01.04.)

Minden szükséges belső szabályozó elkészül a jogszabályokban meghatározott határidőkön belül, az iskolák és a tankerületek együttműködése pedig zökkenőmentes – így reagált a Klebelsberg Központtá (KK) alakult állami intézményfenntartó a Magyar Nemzet mai cikkére.
(Forrás: Magyar Nemzet)

 

 

5. KLIK – Személyi változások

Helyettes államtitkár lehet Áder János húgából (01.07.)

A lap úgy tudja, a köztársasági elnök húga a nemzetgazdasági tárcánál kaphat új megbízatást: szakképzésért és a felnőttképzésért felelős helyettes államtitkár lehet a távozó Odrobina László helyén. Pölöskei Gábornét márciusban nevezték ki az akkor még Klebelsberg Intézményfenntartó Központ, a Klik élére, a stabil és tehermentes működést kellett biztosítania, és a köznevelési kerekasztal véleményére alapozva átalakítani a gigaszervezetet. A Klik 198 tankerületéből mostanra 59 tankerületi központ lett, ezek felelnek az iskolák fenntartásáért és működtetéséért is.
(Forrás: Hirtv)

Új elnököt neveztek ki a Klik élére: Pölöskei Gáborné távozik (01.09.)

Az emberi erőforrások minisztere január 16-ával Solti Pétert, az intézményirányítási és finanszírozási rendszer kialakításáért felelős miniszteri biztost bízza meg a Klebelsberg Központ elnöki feladatainak ellátásával – közölte az Emberi Erőforrások Minisztériuma hétfőn közleményben az MTI-vel. (Forrás: Eduline)

Miniszteri biztosból lesz a Klik új elnöke (01.09.)

Solti Péter miniszteri biztos váltja Pölöskei Gábornét a Klebelsberg Központ (KK) élén. Információink szerint ugyanakkor Pölöskei Gábornét sem hagyják az út szélén, ő a Nemzetgazdasági Minisztériumban (NGM) folytathatja karrierjét. Ugyanis hamarosan Odrobina László szakképzésért és felnőttképzésért felelős helyettes államtitkárnak is mennie kell, így Pölöskeiné az ő helyére érkezhet.
(Forrás: Magyar Nemzet)

Új vezető a Klebelsberg Központ élén (01.09.)

Az Oktatásért Felelős Államtitkárság ezúton köszöni meg a szervezet pénzügyi konszolidációjának, valamint az új szervezet kialakításának végrehajtásával megbízott Pölöskei Gáborné és dr. Jenei Zoltán miniszteri biztosok munkáját. A tankerületi központok létrehozásával új fejezet kezdődött az állami intézményfenntartás történetében.
(Forrás: kormany.hu)

Megfúrták a Pedagógusok Sztrájkbizottságát? (01.09.)

Solti munkáját Hajnal Gabriella segíti majd szakmai elnökhelyettesként. Hajnal Gabriella az Oktatási Vezetők Szakszervezetének elnökeként vett részt a sztrájkbizottság munkájában (erről a posztjáról decemberben lemondott), a Pedagógusok Szakszervezete és a Magyar Közoktatási és Szakképzési Szakszervezet mellett. A sztrájkbizottság több mint egy éve folytat tárgyalásokat az Emmi-vel, inkább kevesebb, mint több sikerrel, a kormány ugyanis nem tesz eleget a szakszervezetek legfontosabb követeléseinek.Hogy Hajnal kinevezése milyen hatással lesz a sztrájkbizottság további munkájára, egyelőre nem tudni.
(Forrás: Népszava)

 

 

6. Szakképzés – Felnőttképzés

Ha dolgozni akarsz, nem elég, hogy jó napot kívánok – videó (01.04.)

Benedek jövő májusban érettségizik egy budapesti elitgimnáziumban, ahonnan jogra szeretne tovább menni. Évfolyamtársa, Évi orvosnak készül, a csepeli Norbi viszont hang- és fénytechnikával szeretne foglalkozni, amivel szerinte 4-500 ezer forintot is megkereshet. Dávid autószerelőnek tanul egy székesfehérvári szakközépben, utána Győr felé venné az irányt. Ők négyen sok mindenben különböznek, de egy valamiben egyetértenek: kapcsolatok nélkül semmire sem mennek az életben. Nézze meg, hogyan látja a saját jövőjét tizenegy szakiskolás, gimnazista és egyetemista fiatal! 
(Forrás: abcug.hu)

 

 

7. Felsőoktatás

Kínai diákokat keres közbeszerzésen a Dunaújvárosi Egyetem (01.03.)

A Dunaújvárosi Egyetem kínai állampolgárságú hallgatók toborzására írt ki nyílt közbeszerzést, Ajánlatot az tehet, aki az elmúlt három évben két tanévre, legalább 15 kínai hallgatót toborzott, valamelyik európai felsőoktatási intézménybe.Az ajánlatok beadási határideje február 2.fontos megszorítás az, hogy a hallgatókat a Kínai Népköztársaság területéréről kell toborozni.
(Forrás: Napi.hu)

Újabb szakokat csatolt el csendben a kormány – hízik a közszolgálati egyetem (01.06.)

Miközben a fél ország a Műegyetem gazdasági karának kiválásával foglalkozott, a kormány szép csendben újra kiváltságos helyzetbe hozta a Nemzeti Közszolgálati Egyetemet (NKE). Ezúttal az egyik utolsó – és nem éppen erős lábakon álló – állami főiskola, a bajai Eötvös József Főiskola két intézetét csatolják az NKE-hez. A novemberi, nemzetbiztonsági okokkal magyarázott döntést persze nem verték nagydobra.
(Forrás: Eduline)

Lyukasóra – 2020-tól csak komplex középfokú vizsgával lehet belépni a felsőoktatásba (01.07.)

Az iskolai idegennyelv-órák számában Európában az élvonalban vagyunk, a hatékonyságot tekintve azonban hátul kullogunk. A helyzet áttekintése sürgős. Meg kell találni, hol a hiba. A Nyelvtudásért Egyesület által tavaly rendezett konferencián a tanárok egy része úgy gondolta, emelni kellene az óraszámot a közoktatásban, az hozhatna nagyobb hatékonyságot. Ez azonban az adatok tükrében csak pótcselekvésnek tűnik, mert bár hihetetlenül hangzik, de a nyelvtanításra fordított órák számát tekintve Európában az első harmadban vagyunk!
(Forrás: Magyar Idők)

Ha Irakba mennél ösztöndíjjal, akkor Rétvári bejelentésének örülni fogsz (01.09.)Magyarország és a kurdisztáni regionális kormányzat ebben szabályozza például az ösztöndíjprogramokat is. A magyar hallgatók számára felajánlott ösztöndíjlehetőség elsősorban kurd arab nyelv és irodalom, valamint iszlámtanulmányokra vonatkozik. Azért ezekre, mert a kurdisztáni régió 15 állami egyeteme ezeken a területeken erős – mondta a főkonzul.
(Forrás: Eduline)

 

 

8. Pedagógia

Ezek az óvodások igazából mattot tudnak adni! – videó (01.03.)

Gyerekek sakkoktatásáról beszélgettünk Fehér Zsuzsival, a Pepita Kódex társszerzőjével, aki az egyik óvodás csoportjának foglalkozására is betekintést engedett nekünk.
(Forrás: 24.hu)

Iskola, közösség, reflexió – Zarándi Zsolt Bence könyvismertetése (01.05.)

Trencsényi László csaknem 50 éves alkotó munkásságának jelentős részét a tanítási órán, iskolán kívüli, mondhatni szabadidős foglalkozások szakirodalmának gyűjtése és rendszerezése alkotja, de ahhoz, hogy megértsük a szerző törekvéseit, fontos, hogy lássuk, hogyan viszonyul az iskolán belüli eseményekhez, és mi a pedagógiai hitvallása. A könyv maga egy tanulmánygyűjtemény, melyben a szerző 5 egymásra épülő tanulmánya olvasható az iskolai közösségszervezés témakörével kapcsolatban.
(Forrás: Tani-tani Online)

Vekerdy: nem a kitűnőkből lesznek a topmenedzserek (01.06.)

A legfontosabb lenne megtanulnunk, és megtanítani a gyereknek, hogy érezzük jól magunkat. Legyünk azok, akik vagyunk. Mindenkinek más az ujjlenyomata, más a dns-e, a rendőrség legnagyobb örömére. Akkor miért nem nyilvánvaló, hogy belül, fejben is mindannyian mások vagyunk? Nem igaz, hogy csak az lesz jó az egyetemen, az életben, aki a legjobb az iskolában. Rendszerhiba, sőt, önpusztítás csak a pontok alapján ítélni a továbbtanulásról. Egy normális szisztémában akár a tiszta ketteseknek is joga lenne átlépni a következő fokozatba. 
(Forrás: Dívány)

 

 

9. Tankönyvek

Török Mónika: Okosabb vagy, mint egy nyolcadikos? (01.05.)

Ezzel a feladattal szembesülnek 2017 januárjában, a tanterv szerint a nyolcadik évfolyamos tanulók. A képen az látható, amint az elhízott német disznó férfikalapban, unottan szoptatja a kicsikéket, egy, csak egy legény van, aki nem kér az ilyesmiből, ő nyilván a mérges kismalac, egyébként magyar zászlóval. A feladat értelmezni a képet és eldönteni, vajon mindenki egyenlően részesül-e. Nincs azzal baj, ha egy tanárnak határozott véleménye van a világról. Legyen is neki. A baj ott van, ha a tankönyvírónak is van és nem latolgat.
(Forrás: huppa.hu)

Elege van az állami tankönyvekből a történelemtanároknak (01.09.)

A Történelemtanárok Egylete azt követeli, hogy teremtsék meg a szabad, minőségi tankönyvpiac feltételeit,engedélyezzék, hogy a diákok továbbra is használhassák a korábban alkalmazott magas színvonalú, az életkori sajátosságoknak megfelelő atlaszokat az érettségi vizsgán.A követelésekhez kapcsolódva a Tanítanék Mozgalom honlapján aláírásgyűjtést is indítottak
(Forrás: Index)

 

 

10.  Digitális pedagógia

2016 legnépszerűbb cikkei a Tanárblogon (01.03.)

Itt az új év, ideje egy kicsit visszanézni az előzőre is. Vajon mik voltak azok a cikkek, amiket a legtöbben olvastak 2016-ban? Nem meglepő, de leginkább az általánosabb, mindenkinek szóló cikkeket, hiszen azok mindenkihez szólnak. A listát torzítja az is, hogy az év elején megjelent cikkek sokkal könnyebben gyűjtenek sok olvasót, mint azok, amik december közepén jeletek meg, de ez nem csak a mi cikkeink problémája, hanem a Star Wars filmeké is. De akkor következzen a 2016-os TanárBlog slágerlista
(Forrás: Tanárblog)

Csapnivaló a magyar diákok digitális tudása? – interjú Thaiss Miklóssal (01.05.)

Meglepődött, hogy ennyire rosszak lettek a PISA-eredmények? – Nyilván senki nem örült az eredményeknek az országban, de egyáltalán nem nevezném őket meglepőnek. Tény, hogy míg a matematikaeredmények stagnálnak, jelentős romlás történt a természettudományok és a szövegértés területén. Ugyanilyen tény azonban az is, hogy a teszt módszertana megváltozott, és már önmagában az indokolhatja a drámaibb romlást, hogy a teszteket digitálisan kellett kitölteni. Számos más országban is a vártnál nagyobb arányban romlottak az eredmények, mint nálunk, például Lengyelországban, Finnországban vagy Csehországban.
(Forrás: Magyar Nemzet)

Vigyázz az okosgépekkel! (01.07.)

Na, most vegyünk egy nagy levegőt, és képzeljük el, mi lenne, ha mondjuk 8. osztályos korukig a gyerekek egyáltalán nem találkoznának okoseszközökkel, ahogy az iparág moguljai is gondolják saját csemetéikkel kapcsolatban? Vajon mitől fosztanánk meg a gyermeket, ha iskolába csak butatelefont vihetne, és kénytelen lenne minden órán és minden szünetben kooperálni, beszélgetni, mindent „kétkezi munkával” és kreatív gondolkodással, praxissal megalkotni?
(Forrás: Tani-tani Online)

 

 

11. Diákok

Testtartásjavító kütyü lett 2016 legötletesebb diákinnovációja (01.03.)

„Az első dolog, amit a hátad közepére kívánsz” – szól a hátunkra rögzíthető (vagy egyszerűen a póló nyakára csíptethető) testtartásjavító eszköz szlogenje, melyet az Alternatív Közgazdasági Gimnázium (AKG) 10. évfolyamának tanulóiból alakult diákcég, a WRU (we are you) Company fejlesztett ki. Az alig 4 cm-es high-tech kütyünek nemcsak a fejlesztését, hanem a gyártását is teljesen önállóan végzik. A csapat decemberben elnyerte az AKG legjobb diákvállalkozása címet, majd a Junior Achievement Magyarország (JAM) ezévi országos diákvállalkozási versenyén

Van gimnázium, ahonnan a végzősök több mint harmada külföldi egyetemre ment (01.09.)

Mára már mindennapi gyakorlat lett, hogy az „elit” gimnáziumokból a diákok egy része külföldi felsőoktatási intézményt céloz meg. A Radnótiból a tavaly végzettek 38 százaléka felvételizett külföldre, s fel is vették őket. Ebből az iskolából, mint ahogy általában a többi hasonlóból, elsősorban Nagy-Britannia a célpont, s gyakran ott is az elit egyetemek. 2015-ben több mint három és fél ezer magyar diák felvételizett brit intézményekbe, a felvettek aránya általában a jelentkezők ötöde.
(Forrás: hvg.hu)

 

 

12. Gyermek- és ifjúságvédelem

Nőtt a szülők felelőssége – interjú Gyurkó Szilviával (videó) (01.03.)

Ahelyett, hogy megosztaná a szakemberek és a szülők közt a felelősséget, mindent a szülőkre hárít a gyermekvédelmi törvény legutóbbi szigorítása – véli a Lánchíd Rádió által megkeresett szakjogász. Gyurkó Szilvia szerint a forráshiány és a megfelelő szűrők kiiktatása miatt félő, hogy több olyan eset is lesz 2017-ben, amikor indokolatlanul is elszakítanak gyermekeket családjuktól. A védőhálózat hiányosságai miatt azonban továbbra sem lehet biztosan kijelenteni, hogy megelőzhetők a súlyos tragédiák. Kocsmár-Tóth István interjúja.
(Forrás: Hír-tv)

Hogyan segít a pedagógusoknak az iskolai szociális munkás? (01.04.)
Az iskolai szociális munka egy újszerű feladat, ami égetően fontos az iskolák diákjai, pedagógus-közössége és a szülők szempontjából is. Mindezekért létrejött az Magyarországi Iskolai Szociális Munkások Egyesülete, aminek elnöke, Jankó Judit mutatja be a pedagógusoknak a feladatokat, modelleket és a segítséget, amit ők nyújtani tudnak.
(Forrás: Modern Iskola)

Bíróság elé állítják a gyerekverő gyerekfelügyelőt (01.05.)

Vádat emeltek egy makói gyermekfelügyelővel szemben, aki tavaly év elején megpofozott, falhoz csapott és ököllel ütött két kisgyereket a gyermekotthon raktárában. A csongrádi főügyészség az MTI-t úgy tájékoztatta, hogy a férfi ellen közfeladatot ellátó személy eljárásában elkövetett bántalmazás bűntettével vádolja. A két kisfiú nyolc napon belül gyógyuló, zúzódásos sérüléseket szenvedett.
(Forrás: Index)

4700 – egyetlen szám a kormány embertelen oktatáspolitikájáról (01.06.)Régóta tudjuk, hogy a sajátos nevelési igény és a hátrányos helyzet között szoros összefüggés van. És bár papíron a kormány a hátrányos helyzetű gyerekek számát a besorolás variálásával már csökkentette, ám valós számuk egyre csak növekszik. Márpedig ez az egyik valódi oka annak, hogy a speciális nevelési igényű tanulók száma is nő, és rámutat a rendszer egyik legnagyobb hiányosságára, a korai fejlesztés elhanyagolására.
(Forrás: Kettős Mérce)

 

 

13. Világ

Székely zászló miatt tört ki tankönyvbotrány Romániában(01.03.)

Több romániai országos sajtóorgánum is történelemhamisítással vádolta meg a sepsiszentgyörgyi T3 kiadót, amiért a 11 éve használt negyedikes magyar nyelvű történelem-tankönyvében székely zászlóval jelölte Románia helyét Európa térképén.
(Forrás: Eduline)

Bestseller lett Németországban az újra kiadott Mein Kampf (01.04.)

Óriási vitát váltott ki Németországban, amikor ismét publikálták Adolf Hitler könyvét, miután 70 év elteltével lejárt a szerzői jogvédelem. A művet több ezer oldal magyarázattal látták el, hogy ne csak az őrült propaganda jusson el a tömegekhez. A kiadó korábban mindössze 4 ezer példánnyal kalkulált, emiatt már a hatodik kiadásnál jár a könyv.
(Forrás: Eduline)

Sok kínai gyerek ma sem megy suliba, de ennek nem örülhetnek (01.04.)

Folytatódott a füstködös időjárás szerdán Kína északi részén, emiatt iskolákat zártak be ismét. Az Egyesült Államok pekingi nagykövetségének mérése azt mutatta ki, hogy 345 mikrogramm volt a finom porszemcsék mennyisége egy köbméter levegőben. Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) szerint már 25 mikrogramm is veszélyes lehet az egészségre.
(Forrás: Eduline)

 

Összeállította: Szekszárdi Júlia