A Szülő Összefogás közösség 2020. április 14. és május 7. között online felmérést végzett a szülők körében a digitális oktatás tapasztalatairól.
A beérkezett 2499 kérdőív részletes, tartalmas kiértékelése itt olvasható.
A 36 kérdés mellett a kérdőív a szöveges megjegyzésekre is lehetőséget adott, ezek feldolgozása árnyalta a statisztikákból kirajzolódó képet.
A Lépjünk, hogy Léphessenek Egyesület az SNI gyerekek szüleit kérdezte tapasztalataikról. A 770 válaszoló által kitöltött kérdőív értékelése hamarosan szintén elérhető lesz.
Mindkét megkérdezés azt mutatta, hogy a szülők többsége nem elégedett a vészhelyzet alatti oktatással, amely igen nagy terhet rótt rájuk. Az oktatás, a tanárok, a tanulók nem voltak felkészülve erre a helyzetre, a gyerekek többsége nem ismerte a használandó rendzsereket, az ineternetbiztonsági szabályokat, az oktatási rendszer nem volt elég rugalmas a váltáshoz. Bár voltak pozitív tapasztalatok is, a tanítás sokszor a feladatok kitűzésében és számonkérésében merült ki, ami az SNI-s gyerekek esetén különösen nagy problémát jelent. Az alsósok számára a tantermen kívüli oktatás csak úgy volt megoldható, ha szülők átvették a tanár szerepét. Mint az egyik hozzászóló megfogalmazta: „Az egymillió magántanuló országa lettünk.” Nagy hátrányba kerültek azok, akiknek szülei nem tudtak otthon maradni, illetve nem rendelkeztek megfelelő eszközökkel.
A szülők most szembesültek a tantermi oktatásnál is fennálló problémákkal. Panaszkodnak a túlzott tananyagmennyiségre, az elavult tananyagra, a tankönyvek minőségére.
Sok hozzászóló reménykedik abban, hogy a mostani tapasztalatok hatnak majd a jövőre.