Méltányos oktatáspolitikát, méltányos kormányzást!
Az Oktatói Hálózat archívumából
2013. január 15.
Petíció Magyarország törvényhozásához és kormányához
A hallgatók hat pontja:
Követeljük a köz- és felsőoktatás átfogó reformját!
A keretszámokat állítsák vissza legalább a 2011-es szintre!
Állítsák le a forráskivonást, kompenzálják az elvonásokat!
Töröljék el a hallgatói szerződést!
Ne korlátozzák az egyetemi autonómiát!
Az átfogó reformnak biztosítania kell, hogy a hátrányos helyzetű családokból is legyen esély bejutni a felsőoktatásba!
Mi, egyetemi és főiskolai oktatók aláírásunkkal szintén kifejezzük egyetértésünket és támogatásunkat a fenti hat pontot illetően annak érdekében, hogy nagyobb súlyt adjunk e mindannyiunk érdekét szolgáló követeléseknek a törvényhozási és kormányzati mérlegelés számára!
2013. február 08.
Kiáltvány a magyar oktatásügyért
Egyenlő esélyeket, méltányosságot az oktatásban!
Követeljük, hogy a közoktatásban kapjanak kiemelt támogatást a hátrányos helyzetűekkel, szegényekkel foglalkozó intézmények!
Követeljük, hogy az etnikai és szociális elkülönítés semmilyen formában ne térjen vissza a közoktatásban!
Követeljük, hogy a hátrányos helyzetű diákok kapjanak kiemelt állami segítséget a felsőoktatásba való bekerüléshez, illetve az egyetemi évek alatt.
Bár a kormány előszeretettel hivatkozik az oktatás központosításának indokául az esélyegyenlőség növelésére, oktatáspolitikája, tartalmi szabályozási előírásai valójában a társadalom szétszakításával érnek fel. Ezt csak úgy lehet megakadályozni, ha az oktatás minden területén az egyenlőtlenségek felszámolására és a méltányosság elvének érvényesítésére törekszünk, és azt tűzzük ki célul, hogy mindenki hozzáférhessen a minőségi oktatáshoz.
Aláírók: Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete, Oktatói Hálózat, Hálózat a Tanszabadságéért, Szülői Hálózat, Középiskolások Hálózata, Hallgatói Hálózat
2013. február 13.
Szolidaritás a tiltakozó diákokkal
„Semmi sincs rendben, mert a kormánypárt az alaptörvénybe akarja belevésni a hallgatók röghöz kötését és az egyetemi autonómia korlátozását, mert az ágazati elvonások miatt tömeges elbocsátásokra, intézménybezárásokra, az oktatás színvonalának további hanyatlására, a kutatások elsorvadására kell számítani a közeljövőben.
2013. június 2.
Petíció az Emberi Erőforrások Miniszteréhez
Mi, akik 2013.június 2-án délután tüntetéssel fejezzük ki egyet nem értésünket Magyarország Kormányának oktatás és kultúrpolitikájával, azért szerveztük meg tiltakozó megmozdulásunkat, hogy felhívjuk honfitársaink figyelmét arra a tényre, hogy a Nemzeti Köznevelési Törvény által kijelölt irány rossz.
……..Rossz, mert már rövidtávon is negatív hatással van az iskolarendszer bármely fokán tanuló diákra, jelentősen és indokolatlanul csökkentve azok számát, akik tanulmányaikat gimnáziumban folytathatják……..
Aláírók: Hallgatói Hálózat, Hálózat a Tanszabadságért, Humán Platform, Középiskolai Hálózat, Oktatói Hálózat, Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete, Szülői Hálózat
2015. március 12.
Az Oktatói Hálózat nyilatkozata egyes egyetemi szakok megszüntetésének tervéről
A napokban rémisztő hírek terjedtek el több, már most is csaknem teljesen fizetős, ám ennek ellenére népszerű egyetemi szak bezárásának tervéről. Ezek a következők: kultúratudomány MA, kommunikáció- és médiatudomány BA, nemzetközi tanulmányok BA, társadalmi tanulmányok BA, informatikus könyvtáros MA, andragógia BA, a magyar, mint idegen nyelv szak, továbbá a környezettan BSc szak.
E szakok nemcsak hogy nem korszerűtlenek, hanem kimondottan a jövő szakjai, amelyek fontosak a tudás alapú információs társadalom, a kreatív gazdaság és a rugalmas felnőttkori tanulás feltételeinek megteremtésében.
2015. május 11.
Az Oktatói Hálózat követelései
Az elmúlt években a magyar kormány tönkretette és megalázta a magyar felsőoktatást. Ezzel veszélybe sodorta Magyarország jövőjét is. A magyar felsőoktatás közügy, nem a kormány játékszere. Követeljük, hogy a felsőoktatási államtitkárság vonja vissza a felsőoktatási törvény módosítására és a szakok rendeleti megszüntetésére tett javaslatait! ……………..
Szüntessék meg a szakok diszkriminációját, a kiemelt szakok rendszerét!
Biztosítsák, hogy mindenki képességei és érdeklődése szerint léphessen a felsőoktatásba!
2017. március 30.
Az Oktatói Hálózat nyílt levele a CEU védelmében
….a kormány csak olyan nemzetközi felsőoktatási intézmények működését engedélyezi Magyarországon, amelyek a kormány politikai célkitűzéseinek megfelelnek, függetlenül az intézmény tudományos teljesítményétől. Mi, az Oktatói Hálózat tagjai, tiltakozunk a felsőoktatásba való durva kormányzati beavatkozás, a tervezett törvénymódosítás ténye és módja ellen.
2017. július 22.
Az Oktatói Hálózat tiltakozó közleménye a kormány propaganda-hadjáratai ellen
Az Oktatói Hálózat elítéli a Soros György ellen folytatott kormánypropagandát. A kormány gyűlöletkampánya megsérti a tanítás alapelveit, amelyek az egyenlő bánásmódot, a cselekedetek józan és igazságos értékelését tartják szem előtt. A tanári lelkiismeret összeférhetetlen a gyűlöletre neveléssel, különböző személyek vagy csoportok bűnbaknak kikiáltásával és a megfélemlítéssel.
2018. január 19.
Az Oktatói Hálózat szolidáris a tiltakozó diákokkal
A demonstrációt meghirdető diákok a közoktatás problémáira kívánják felhívni a figyelmet: tiltakoznak az elavult pedagógiai módszerek és a diákok érdekeit és szükségleteit figyelmen kívül hagyó tantervi keretek ellen. Kifogásolják, hogy a jelenlegi iskola nem gondolkodni tanítja őket, hanem emészthetetlen mennyiségű fölösleges tárgyi ismeretet zúdít rájuk. Tiltakoznak az igazságtalan oktatási rendszer ellen, amely nem biztosít mindenki számára egyenlő esélyeket a tanuláshoz.
2018. március 12.
Elég volt abból, hogy a kormányzat korlátolt korifeusai minősíthetetlen stílusban és színvonalon minősítgessék a magyar felsőoktatás által létrehozott értékeket! Németh Szilárd tovább folytatja az ország félrevezetését az állítólagosan fölösleges diplomákról, tovább folytatja a hazug propagandát, a nyomásgyakorlást, hogy még kevesebben járjanak egyetemre, sőt, már az érettségiig se jussanak el. Ezenközben az igazság az, hogy egy diplomás fele annyira van kitéve a munkanélküliség veszélyének és kétszer akkora átlagos keresetre számíthat, mint egy érettségizetlen szakmunkás. Magyarországon ma nem túl sokan, hanem túl kevesen tanulnak mind közép-, mind felsőfokon, és a lecsúszó iparágak lobbistái által vezérelt oktatáspolitika ezt a hiányt minden eszközzel tovább fokozza. Hazánk és gyermekeink jövőjét áldozzák fel azért, hogy néhány elavult vállalkozás olcsóbb bérrabszolgákhoz jusson.