Home Egyéb Fenntarthatóságra nevelés

Fenntarthatóságra nevelés

2025-02-12
logo

Akár pedagógusok vagytok, akár szülők, feladatotok a fenntarthatóságra nevelés, vagyis annak tanulása, hogy miként kellene úgy élnünk, hogy az utánunk következő nemzedékeknek ne nehezítsük a dolgát. Vegyél részt ezen az online workshopon arról, hogy hogyan nevelhetjük a gyerekeket fenntarthatóságra!

Hogyan neveljünk fenntarthatóságra? Online workshop pedagógusoknak, szülőknek, természet iránt elkötelezetteknek!

Az online esemény időpontja: 2025. február 18. (kedd) 17:00

A foglalkozást vezetik: Dr. Victor András természettudós, az ELTE tanára, a Magyar Környezeti Nevelési Egyesület korábbi elnöke, Galambos Attila, az #újpedagógia alapítója és trénere, Saly Erika, a Magyar Környezeti Nevelési Egyesület elnöke és Varga Attila, az ELTE PPK Ember-Környezet Tranzakció Intézet habilitált docense. (v)

A foglalkozást vezetik

Galambos Attila

az #újpedagógia alapítója és trénere

Saly Erika

a Magyar Környezeti Nevelési Egyesület elnöke

dr. Varga Attila

az ELTE PPK Ember-Környezet Tranzakció Intézet habilitált docense.

dr. Victor András

természettudós, az ELTE tanára, a Magyar Környezeti Nevelési Egyesület korábbi elnöke

Röviden

Az iskolák szemléleti megújításának egyik sarokpontja lehet a Föld-védő életmódra nevelés erősítése. A műhelyfoglalkozás bemutatja ennek a fenntarthatóságra nevelésnek a szükségességét, iskolai nehézségeit és lehetőségeit; és felkészít néhány hatékony fenntarthatósági tanítási-tanulási „módszer”, tevékenységforma megvalósítására.

Kiknek ajánljuk?

Akit érdekel a jövő

Mely minőségének alapja az oktatási rendszer, a nevelési szemléletek milyensége.

Iskolai közösségeknek

Pedagógusok, szülők, diákok közös csoportjainak.

Pedagógusoknak

Természettudományos szakos pedagógusoknak és más szakos pedagógusoknak egyaránt.

Szülőknek

Családnak, nagyszülőknek

Pedagógusjelölteknek

Fenntartóknak

Kérdések

Álláspontok vitára

Hogyan lehet erről beszélni?

Csoportban

Vegyes csoportok, melyekben többféle szakma/érdekelt fél van jelen.

Problématérképpel

Gyűjtsük össze a fenntarthatósággal kapcsolatos problémákat! Mi mihez kapcsolódik?

Kinek a dolga? Ki a felelős?

Az összegyűjtött problémákat csoportosítsuk aszerint, kinek a dolga, kinek a felelőssége? Az egyéné, az intézményé, a rendszeré, országos szintű, helyi szintű?

Minikutatással

Előzetesen kérdezzük meg a helyi érdekelteket! A válaszokat beszéljük meg együtt!

Mások hogyan csinálják?

Pl.: akciópedagógia, közösségi kutatás, öröm-bánat térkép, Komplex, nem-tantárgyi tanulás

Mi a teendő?

Képzeljünk el egy fenntarthatóságra hatékonyan nevelő óvodát vagy iskolát!

Az Önfejlesztő projektről

Az „Önfejlesztő Közösségek Projekt” egy, az oktatással, neveléssel kapcsolatos szemléletformálást szolgáló program. A program során egyfajta közös tanulás valósul meg, amelyben – reményünk szerint – lehetővé válik az elképzelések egymással való összevetése, az olyannyira szükséges megújulás, szemléletváltás. Maga a feldolgozásmód is alternatívát jelent a hazai oktatási rendszerben leginkább alkalmazott módszertannal szemben, s így elindíthat egy megújulási folyamatot a magyar közoktatásban.

A projekt tudásbázisát a Civil Közoktatási Platformba (CKP) tömörülő több mint 50 oktatással foglalkozó civil, szakmai szervezet és szakértőik jelentik. A projekt szakmai vezetője Dr. Nahalka István ny. egyetemi docens, oktatáskutató, a neveléstudomány kandidátusa; módszertani koordinátora Dömsödy Andrea.