Érdemi párbeszédet indított az oktatásügy szereplői között a Dialógus az oktatásért. Közös gondolkodásra hívják az érintetteket. Az alulról jövő kezdeményezés összetartó helyi közösségek építésével szeretne érdemi, nyilvános párbeszédet indítani az oktatási rendszer megreformálásáról, válaszul a kormány vakjátszmájára. A Dialógus az Oktatásért egy 9 alkalmas fórumsorozat, melynek tematikáját a 2022. október 23-án közzétett, sok szakmai szervezet és civil csoport által közösen megfogalmazott 9 pont adja. A rendezvénysorozat Budaörsön kezdődött, onnan vette át dél-budai szülők egy csoportja. Dél-Budán a beszélgetésekbe sikerült bevonniuk a tankerület képviselőjét is.
A tankerületi találkozón a Dél-Buda közösség képviselői Hományi Tamás Márton tankerületi igazgatóval, Vizhányó Éva Nóra tankerületi szakmai vezetővel és Szabó Sándor gazdasági vezetővel tárgyaltak. A beszélgetés során szó esett a korábbi Dialógusokon felmerült témákról, konkrét ügyekről, problémákról, valamint a státusztörvény-tervezet és annak hatásairól a pedagógusok és a gyerekek szempontjából.
A találkozón kiderült, hogy a tankerület a helyi iskolák és szakszolgálatok fenntartója, és az általuk kapott összegekből gazdálkodnak. A tankerület vezetősége rendszeresen kommunikál az igazgatókkal, és jól ismeri a helyi viszonyokat. Emellett nyitottak a pedagógusok és szülők felé, és elérhetőek számukra.
A beszélgetés során kiemelt téma volt a státusztörvény-tervezet és a bizonytalanság, amit ez okoz az oktatásban dolgozók körében. Megállapították, hogy ez a helyzet tovább rontja az amúgy is nehéz oktatási rendszert, és frusztráló a pedagógusok számára. Kiemelték a szakmai szabadság fontosságát is, és hangsúlyozták, hogy a bérkérdés mellett más területeken is változásokra lenne szükség a pedagógusok munkájának javítása érdekében.
Az egyeztetés során felvetettek egy ötletet, hogy javítsák a kommunikációt a pedagógusok, segítő szakemberek és szülők között, ami hozzájárulhatna a gyerekek támogatásához és eredményességéhez. A tankerület vezetése pozitívan fogadta ezt az ötletet, és megígérte, hogy egyeztet az iskolaigazgatókkal ennek lehetőségéről.
A beszélgetés során felmerült, hogy a pedagógusok túlterheltek, és hiába várják az emelést, sok más területen is változásokra lenne szükség. A gyerekek jövője és tanítása került a középpontba, és az volt a kérdés, hogy ki fogja tanítani a gyerekeinket a jelenlegi helyzetben.